GİZLİ ALİM - büyüklerin Allahla konusmaları

BANA_ULASIN
Nasihat
ŞAŞIRMAYA_Hazırmısınız
harun yahya hocamızın eserlerinden alıntılar
İSTANBUL.a Vaad Edilen
ŞEYTAN
Yüce.Allahı_Rüyada görmek
ALİMLER
AHİRETTEKİ SASILACAK ALEMLER
LEVH-İL-MAHFUZ_Nedir_???
NEFS VE AKIL
Cennet de ALLAHI GÖRMEK
BELGESELLER
büyüklerin Allahla konusmaları
Allah_Tealanın yakın olması
Allah_Teala akıl ve hayal ile anlasılamaz
Allah_Tealanın sıfatları
Alimlerin yüce_Allahı görmesi
Alemler_vehim mertebesinde yaratılmıslardır
Seytan Ademe neden secde etmedi_?
MİRAC_yükseliş
Melekler_ve Görevleri
Namazın kılımı Namazda okunan dualar Namaz videoları
RUH_Nedir ?
KABİR_AZABI
BOZUK_DİNLER
KIYAMETİN_10_BÜYÜK ALAMETİ
İBRET_VERİCİ VİDEOLAR
CENNET__???
BÜYÜK_ALİM
ALLAHIN_99 İSMİ Ve manaları
CEHENNEM
ESMA_ÜL HÜSNA TEZBİHAT
CİNLERİN ATASI_İBLSMİ_?
KARABASAN__NEDİR
DİKKAT_?_DUYURU
Masonluk ve siyonizim Nedir__?
ÖLÜM ANI ŞEYTAN GELİRMİ__?
HZ.Hızır.as._kimdir_?
DÜNYANIN YARATILISI__?
hz.Peygamberimizin_Şeytanla konusması
sigara ve içki günahmı_?
Esma.ül Hüsnadaki HAYY.Mucizesi
sual__?
kader_Nedir__?
sayaç
SEMUM ATEŞİ
yorumsuz
ŞEYTAN SİNSİ DÜSMAN
DÜNYADA KAC MÜSLÜMAN VE HIRISTİYAN VARDIR VE 73 FIRKANIN SIRRI NEY_?
COK GÜLMENİN ZARARI__?
KAİNATIN YARATILIŞ GAYESİ
rüyada allahı görmek mümkünmü
ALLAH IDRAK EDİLEBİLİNİRMİ
İLK İNSAN HZ.ADEM.AS
HZ.MEHDİ
KAFİR_?
BİR RİVAYET_?
cagımızın en büyük tehlikesi ZÜBBELİK
Gerçek İslam'a ve Tevhid'e Çağrı
klipli en güzzel ilahiler
dini videolar
Kull Hakkı
Kelam İlmi nedir ?
Bid,at nedir__?
Peygamber efendimizi rüyada görmek
uyan Türkiyem uyan ?
Resım galerısı
Esma-ul Husna ve Dualar
İste Azazilin yani iblis seytanın gercek gecmiş öyküsü
Hâfid__?
Şedidü'l-Mihal Ne Demektir?
__Bir Kulun Feryadı__
Serîu - Hâsibîn__?
Hizbullah GERCEGİ
Hamas Gercegi
El Fetih Gercegi
Baphomet Nedir__?
MAĞFİRET Nedir_?
Harun yahya hocamızdan Filistin zulmü İzleyin
SEYYIDÜ'L-ISTIĞFAR
Abdulkadir Geylani Hz.Belgesel
pKK nın Ruhu nasıl alınır
Seytanları kahr eden dua
Kıyamette günahkarlar kör olarak mı haşredilecek?
YüCe_Allahc.c Hazretlerinin en yüce ismi_İSM-İ Â'ZÂM,, _Duası_
MÜMiN iLE KAFiR bu film kacmaz
BİR Adamla BERBERİN HİKAYESİ
iblisin bazı isimleri
Sur' a Üfürüldüğü Gün
Türk İsmi Nerden Geldi_?
PEYGAMBERLER SİLSİLESİ
Kıyamet Günü GöLgelenecek Gençler
sahih hadıslerde DECCAL
GERCEK VE YALAN DÜNYALI_sOnMucize _
CERN DENEYİ VE BİG BANG
SİDRETÜL MÜNTEHA NEDİR ?
El-Müheymin
Ayet el Kûrsi
ŞEYTAN'dan İNSAN'lara MEKTUP ( Mutlaka Okuyun Ve Paylşaın
TESBİH_NAMAZI
FURKAN
TÖVBELER TÖVBESİ OLAN NASUH TÖVBESI
Hz. EYYUB (as)
GERÇEK MEHDİ’NİN__ALÂMETLERİ
onemlı bılgıler
HZ.SÜLEYMAN_AS_IN GERCEK YÜZÜGÜ
MESİH DECCAL NEREDE GİZLENİYOR_?
Kafir Devletlerin Bünyesinde Görev
okumalı
CUMA BAHSİ_VE KIYAMETIN KOPACAGI GUN BU İSİMDE
EL VaHİD
EL EHAD
Zaman Allah (c.c.) mıdır?
esma ul hüsna dan secılen ısımler
mucızeler
Mutlak olan ALLAH.C.C ün Ol EMRİ
SÎA mezhebi_____?
Nalet sebebi olarak Gaflet



 
 

42 — ÜÇÜNCÜ CİLD, 92. ci MEKTÛB

Bu mektûb, yine Muhammed Hâşim-i Keşmîye “kuddise sirruh” yazılmış olup, tesavvuf büyüklerinin Allahü teâlâ ile konuşmalarını bildirmekdedir:

Bismillâhirrahmânirrahîm. Allahü teâlâya hamd olsun. Onun seçdiği kullarına selâm olsun!

Süâl: Ba’zı Ârifler “kaddesallahü teâlâ esrârehümül’azîz” diyor ki, Allahü teâlânın kelâmını işitiyoruz veyâ Hak teâlâya söylüyoruz. Meselâ, imâm-ı hümâm Ca’fer-i Sâdık “radıyallahü anh” buyurmuş ki, (Her âyet-i kerîmeyi sâhibinden [söyleyicisinden] işitdim). Bunun gibi, Abdülkâdir-i Geylânî “kuddise sirruhül’azîz, (Risâle-i gavsiyye)sinde böyle buyurmakdadır. Bunların ma’nâsı ne demekdir?

Cevâb: Hak teâlânın kelâmı, Zâtı gibi ve diğer sıfatları gibi bîçûn ve bîçigûnedir. [Ya’nî hiçbirşeye benzemez, nasıl oldukları anlaşılamaz.] Bu bîçûn olan sözlerin işitilmesi de, bîçûn olur. Çünki, çûn olan [anlaşılabilen], bîçûnu bilemez. O hâlde, o sözü işitmek, kulak ile, [hava dalgaları, sinir sistemi ile] olmaz. Çünki, [bunların hepsi] çûndur. İnsan, bu sözü işitirse, ancak rûhunun alması ile işitir. Çünki, rûh, oldukca bîçûndur. Harf ve kelimeler olmaksızın duyulur. İnsanın Ona söylemesi de, rûh iledir ve harfsiz ve kelimesizdir. Bu sözler de, oldukca bîçûndur. Çünki, bîçûn olan işitmekdedir.

Allahü teâlâ, insanların [ve her mahlûkun sözünü ve] sesini, bîçûn olarak işitmekdedir. Harf ve kelime olmaksızın ve önce, sonra sıralanmış olmaksızın duyar. Çünki, Allahü teâlâ üzerinden zemân geçmez. [Zemân yok iken O vardı. Zemânı sonradan yaratdı.] İnsan, o kelâmı işitiyorsa, her zerresi ile bütün varlığı ile duyar. Eğer söyliyorsa, bütün varlığı söyleyicidir. Herşeyi kulakdır. Herşeyi ağızdır. Mîsâk günü, çıkarılan zerreler, (Elestü bi-rabbi-küm?) süâlini, arada [hava, kulak zarı, sinirler gibi] hiçbirşey olmadan, bütün varlıkları ile duydular. Bütün varlıkları ile (Belâ) [Evet] dediler. Bütün kulak idiler. Bütün ağız idiler. Çünki, kulak, ağızdan ayrı olsaydı, işitmek ve söylemek, bîçûn olmazdı. Bîçûn ile konuşulmuş olmazdı. Mısrâ’:

Sultânın eşyâsını, ancak kendi hayvânları taşır.

Rûh ile alınan ma’nâ, insanın hayâlinde, harfler ve kelimeler şekline girer. İnsanın hayâli, Âlem-i kebîrdeki, Âlem-i misâle benzer. Burada, harf ve kelime şekline girince, kulak ile işitilmiş gibi olur. Çünki, her ma’nânın, o âlemde bir sûreti, görünüşü vardır. Ma’nâ bîçûn olsa bile, sûreti vardır. Fekat, orada çûn sûretinde görünerek anlaşılabilir.

Sâlik, hayâlinde, sıraya dizilmiş harfleri ve kelimeleri bulunca, bu harfler ve kelimeler, asldan geldi sanır. Bunları oradan işitdim der. Bu harflerin ve kelimelerin, rûhun aldığı ma’nâların hayâldeki sûretleri olduğunu ve işitmenin ve işitilen Kelâm-ı lafzînin, bîçûn olan işitmenin ve bîçûn olan kelâmın timsâli [sûreti] olduğunu anlıyamaz. Ma’rifeti tam olan bir ârif, her mertebenin hükmünü birbirinden ayırır. Birbiri ile karışdırmaz. Görülüyor ki, bîçûn olan mertebenin kelâmı ve bunun işitilmesi, rûha bildirilmesi ve rûhun alması demekdir. Rûha gelen ma’nâları gösteren kelimeler ve harfler ise, bu ma’nâların, Âlem-i misâl gibi olan hayâldeki sûretleridir. Ba’zıları, harfleri ve kelimeleri, Allahü teâlâdan işitiyoruz sandı. Böyle zan edenler, iki dürlüdür: Birincileri, bu harfler ve kelimeler, hâdis [mahlûk] olup, ebedî olan Kelâm-ı nefsîyi bildiriyor diyorlar. İkincileri, doğrudan doğruya, Kelâm-ı ilâhîyi işitiyoruz diyorlar ve sıralı, dizili olan bu harfleri, kelimeleri, Kelâm-ı Hak sanıyorlar ve Allahü teâlâya lâyık olan [yakışan] ile lâyık olmıyanı ayırd edemiyorlar. Bunlardan birincileri dahâ iyidir. İkincileri ise, câhil, bozuk kimselerdir. Allahü teâlâ, insanların en iyisine ve Onun temiz olan Âline ve Eshâbına selâmet versin! Âmîn.

 
Bugün 48 ziyaretçikişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol