|
|
Nalet sebebi olarak gaflet
Nalet Olsun o Namaz Kılanlara /Dua edenler ki namazlarından/duanlarından gaflet icindedir onlar! kuran burda maun suresi ihlali yapanların halkı aldatmak icin kutsal arac yaptıkları maske namazların/ibadetlelere agır bir darbe indiriyor
Kullanılan kelime musalli kelimesinin coklugudur salat edenler demekdir salat bir kuran terimi olarak namaz anlamına gelsede her türlü ibadet ve duaya da ifade etmektedir cünkü kuran bu kelimeyi bütün varlıkların bütün insanların ve bütün ümmetlerin yaratıcı ya ibedetlerini tanıtmak icin kullanmakdadır her varlık katogorisinin her ümmetin ve nihayet her toplumun bir salat sekli vardır musalli bu salatlardan herhangi birinin yapan kisinin sıfatıdır
o halde maun süresinin mesajını sadece müslümanların namazına veya münafıkların namazlarına indirgemek isabetli olmaz süre bütün riyakar ve gafil ibadetleri nalaetlemekte o arada müslüman nüfus kagıdı tasıyanların bu tür ibadetlerin de lanetlemekdedir
kısaca kuran ın muhatabı bütün zamanların bütün insanları olduguna göre bütün zamanların riya bulastırılmıs ibadetleri lanetli ibadettir cünki kuran hem zaman hemde mekan bakımından evrensel bir kitaptır onu bir kabilenin özel din kitabı gibi algılamak olmaz
isin ve mesajın genel cercevesi bu meselenin müslümanlar cercevesine gelince sunlar söylenecekdir : insanı yaratıcıya götüren secde enenle secde edileni kucaklasıtran ve bu anlamda bir tür mirac olan gercek namaz yanında Allah ile aldatanların insanları uyutup avlamak icin kullandıkları seytan ile buluturan maske namazlar da vardır dindarın riyadan uzakgercek namazı insanı rahman ile bulustururken dincinin riya göstergesi olan maske namazı sahibini ancak seytanla kucaklastırır
NASIL BİR GAFLET BU ?
besinci ayyetteki gflet veya sehv sıradan bir lakaytlık olamaz sıradan bir lakaytlıga veyl okumak kuran ın ne ruhuna uyar ne lafzına ve tabiki dinin genel ruhuna da uymaz peki riya gibi agır bir kötülükle yan yana ve onlardan da önce zikredilen ve aynen riya gibi lanetlenen bu gaflet nedir ne olabilir rivayet tefsirlerinin kaynagı sayılan tabiri tefsirine bakıyoruz evirip cevirip namazların vakitlerini gecirmekden dogan ihmali öne cıkarıyor namaz kılmıyanları naletlemeyen bir namazların vakitlerinde lakaytlıksergileyenleri naletlermi bunu kabul kuran ın bütün yaklasımlarını tepetaklak eder
bu ayyetteki agır itham ve lanete müstehak görülen gaflet cok baska bir sey olmak lazımdır ve bunun cözümü kuran da mutlak önümüze konmus olmalıdır bu gaflet her seyden önce maun süresindeki emirlere lakaytlıktır ondan hic kimse söz etmiyor oysaki nalet getirecek gaflet o gaflettir ancak bu gafletin ikinci bir sebebi veya türü daha vardır o ikinci tür de tanıtmıstır kuran o ikinci gafleti yakalamak icin kuran ın namaz ve okumakla ilgili iki verisini devreye sokmak lazım gelmektedir
1.nisa.43 ayetteki sarhosken namaz kılınmaması emri
2.Ümniyenin bir seytan işi ve istegi oldugu gercegi
Nisa.43 ayet söyle demektedir
ey iman edenler sarhosken ne söylediginizi bilinceye kadar cünüpkende yolculuk halinde olmanız müstesna boy abdtesti alıncaya kadar namaza/duayya yaklaşmayın <
sarhosken namaz kılmamanın illetinin bizzat ayet tarafından verilmesi cözümün anahtarıdır sarhosken namaz kılmamanın illleti ne dedigini anlamamaktır ne dedigini anlamamak acık bir gaflet yaratmaktan daha ileridir ibadetin ruhuna da uymaz Allah huzurunda takınılması gereken tavrın ciddiyetine de...
buradaki iletin maun.5 teki gaflet anlamında kullanmak zorundayız tartısmasız bir gercektir ki kuran ayetlerinin bazızı bazısını tevsir eder ins. sırasıyla 17.sure olan maun 5.ayeti ins sırasıyla 98.sure olan nisa nın 43.ayetiyle tefsir edilmiştir yani maun 5.mufessir nisa.43 mufessir bir ayettir nitekim sahabe neslinden sonraki ilk müfessir sayılan mukatil bin suleyman ölm.150/676 nisa 43. ayeti tefsir ederken ne dediginizi anlayıncaya kadar seklinde tefsir ediyor bk.mukaatil tefsir-lhams mie 143 .
maun 5 ayrıca ümniye kavramında bahseden ayetlelerle de tefsir edilmiştir ilginctir üümniye mahiyeti ve nasıl bir seytani tahrip aracı oldugu da nisa süresinde gösterilmiştir acılayınca görülecektir ümniye cogulu emani okudugunu anmamanın veya anlamadan okumanın esası oldugu bir kavramdır
|
|
|