|
|
Allah Teala mağfiretinin pak suyu ile hatalarımızı temizlesin. O dilemekdikçe bir şey olmaz. Gönül aynasına onun kerem güneşi vurmadıkça da devlet ele geçmez. O, öyle bir kudrete sahiptir ki, onun kudret ve azameti karşısında akıllar hayretinden yerlere döşenir.
O birdir ve tektir. O’nun eşi, benzeri ve misli olma ihtimali yoktur. O’nu azamet ve celaliyle keyfiyetsiz, benzerisz ve misilsiz olarak görmek, hayra işarettir. Böyle bir rüyaya mazhar olan kimse dünyada müjdelenir. O kişinin ahireti de selamet ve saadet içinde geçer.
Mezhep imamlarımızdan Ahmed bin Handel (R.A.) Rabbini rüyada görmüş ve Rabbine şu soruyu sormuştur:
- Ey Rabbim! Has kullarını sana yakın kılan şeylerin en hayırlısı nedir?
Ona Rabbinden şu cevap erişmiş:
- Ey Ahmed! Benim kelamımı okumalarıdır.
- Anlayarak mı, yoksa anlamayarak mı?
- Anlayarak ve Anlamayarak.
Bu olay gösterir ki veliler ve büyük alimler Allah’ı bizim kavrayamayacağımız bir keyfiyetle rüyalarında görebiliyorlar. Zaten rüya istemekle gösterilmez, insana gösterilir.
Bu itafen peygamberimiz Hz.Muhammed (S.A.V):
- Sizden birinizin rüyasında gördüğü şeylerin en hayırlısı o kimsenin, Allah’ını, Peygamberini ya da Müslüman ana ve babasını görmesidir.
Sahabiler:
- Ey Allahın Resulu! Bir kimse rüyasında Rabbini görür mü?
Peygamberimiz (S.A.V) buyurur ve:
Sultanı görür, Sultan da Allah Teala’dır.
Allah Teala ile arasında bir perde olduğunu görmek büyük günah ile tabir olunur. Bir kimsenin rüyada Allah’ın arşını görmesi, kendisi için hayırlara işaret eder. Ve yine Rabbi ile konuştuğunu görmesi, çok çok Kur’an-ı Kerim okumaya işarettir. Çünkü Kur’an-ı Kerim Allah’ın sözüdür.
İbn-i Sirin demiştir ki:
- Rüyada Rabbini gören kimse cennetliktir.Her kim yüce Allah’ı görürse o kişi insanları Allah yoluna sevketmek ve davet için yaratılmıştır.
Allah Teala’yı görmek yedi madde ile tabir olunur:
1) Mağfiret
2) Rahmet
3) Şefkat
4) Keramet
5) Selamet
6) Tövbe
7) Tevfik
|
|
|